"Először nem vesznek tudomást rólad, aztán kinevetnek, aztán harcolnak ellened, aztán győzöl." Gandhi

2012. április 27., péntek

Wekerle permakultúra szemmel - séta, 2012. május 4. 17-19-ig

Kedves Kertbarátok! Kedves Átalkuló Wekerliek!

Május 4-én, pénteken, délután 5-7 óra között egy "Wekerle permakultúra szemmel" rövid sétát tartunk a Wekerletelepen, Sara Vargha, permakultúra design szakértő vezetésével. Mindenki szeretettel várunk! A Wekerlei Kultúrháztól indulunk, 5 órakor, 7-ig tart a séta + beszélgetés. Rossz idő esetén a WKK-ban maradunk, és inkább előadás + beszélgetést tartunk.

Egy pár sor a permakultúráról:

A permakultúra fenntartható emberi élettér kialakítására szolgáló tervezési módszer. Nem "recept", hanem szemléletmód, mely figyelembe veszi mind az ember, mind a Föld igényeit, lehetőségeit, illetve a természet törvényeit. Alapelvei közé tartozik többek között a természet mintáinak követése, az összefüggések megismerése és tudatos alkalmazása, az erőforrások megfontolt használata, a hatékonyság (minél kisebb energiabefektetéssel minél nagyobb eredmény elérése), a kreatív problémamegoldás.

Bővebben a http://permakultura.hu/ weboldalon olvashatsz róla.

Sáráról: "A permakultúrával először 1994-ben, Gyűrűfűn találkoztam, ahova önkénteskedni mentem, és ott éppen permakultúra tanfolyamot tartottak. A tanfolyam angolul volt, ezért csak mérsékeltem értettem. Később elkezdtem Európát járni, és a permakultúra szinte üldözött, rengetegszer belefutottam, míg végül 2003-2004 táján kezdtem megérteni, hogy ez lesz az én utam. 2006-ban ért az a szerencse, hogy Baji Béla munkatársa lettem az Organica Zrt.-nél. Két évig dolgoztunk együtt, ezalatt - és azóta is - sokat tanultam tőle. Egy Városi Permakultúra Tervezői Tanfolyamot (Urban PDC) végeztem el 2011-ben, Londonban, tanárom Graham Burnett volt."

Előre szeretnénk jelezni, hogy a séta szervezéshez önkéntes hozzájárulást fogunk kérni, mivel Sára munkáját egy kis szakértői díjjal méltányoljuk, mivel nem itt lakik, és felkészül a sétára. Ezért mindenkinek legyen valami kis apró a zsebében, ne érje váratlanul az adomány doboz! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése