"Először nem vesznek tudomást rólad, aztán kinevetnek, aztán harcolnak ellened, aztán győzöl." Gandhi

2013. január 15., kedd

Szülők levelei Nagy Péterhez és Gajda Péterhez


'  Egy édesapa levele:

"Tisztelt Polgármester Úr! Tisztelt Igazgató Úr!

Úgy értesültem, hogy nincs elég hivatalos bejelentés a kispesti közétkeztetéssel kapcsolatban, ezért ez úton szeretnék tisztelettel hivatalos bejelentést tenni arról, hogy teljességgel elfogadhatatlan az, amit közétkeztetés címén kisiskolás gyermekeimnek el kell viselniük szeptember óta. Szeretném kihangsúlyozni, hogy nem ízlésbeli kérdésről van szó, gyermekeimnek semmilyen táborban és semmilyen menzán nem volt még panasza az ételekre, most viszont rendszeresen van, és ami még rosszabb, ősz óta sokat fáj a hasuk is. Fiam az egyik ételvisszaküldés napján azon peches gyerekek közé tartozott, akiknek még az eredeti ehetetlen étel jutott, és annyira éhes volt szegény, hogy evett belőle, utána napokig rosszul volt. Természetesen senki nem állítja, hogy az új szolgáltató által szállított étel mindig szörnyű. Még olyan is van, hogy valami kimondottan ízlik nekik. De már egy romlott, félig romlott, büdös, gusztustalan vagy ehetetlen étel is elfogadhatatlan, hiszen a gyermekeink aznap azt eszik, egy ilyen esetben csak az éhezés és a rosszullét között választhatnak. Azt pedig botránynak tartom, hogy ilyen esetek rendszereresen előfordulnak.

Hallottam, hogy szerdán egyeztető tárgyalás lesz az ügyben. Naivan azt gondoltam, hogy az addigi idei négy iskolai napon biztosan kitesz magáért a szolgáltató, hogy büszkén kérdezhesse, hogy volt-e idén bármi gond. Ehhez képest már a második iskolai napon (pénteken) többek egybehangzó véleménye szerint emberi fogyasztásra teljesen alkalmatlan undorító valamit adtak az ebédhez húspogácsa helyett. Ezek után mit várhatunk?

Örülök, hogy tenni akarnak a helyzet megoldása érdekében. Személy szerint azt gondolom, hogy az egyetlen megoldás a mielőbbi szerződésbontás lenne a jelenlegi szolgáltatóval. Teljesen egyértelmű, hogy ez a kispestiek érdeke. De addig is, amíg Önök is eljutnak erre a megállapításra, szeretnék összegyűjteni néhány olyan pontot, amelyhez mindenképpen ragaszkodni kellene a szerdai egyeztető tárgyaláson.

1. Minőség-ellenőrzést ne a szolgáltató végezzen! (Különösen ne olyan formában, hogy a cég egy embere megkérdezi az ebéd végén hangosan az összes gyerektől: "Na gyerekek, finom volt az ebéd?")

2. Mindig ugyanazt az ételt kapják a felnőttek és a gyerekek! (Hallottam, hogy ez ősszel nem mindig volt így.)

3. Ne fogadhassanak el ajándékot a szolgáltató cégtől azok a dolgozók (jellemzően intézményvezetők), akik véleményezik a szolgáltatást! Természetesen a céget is a leghatározottabban kérni kell, hogy hagyja abba ezt az elfogadhatatlan gyakorlatát. (Ismerőeim látták, amint a cég emberei segítenek az egyik óvodavezetőnek az autójába lecipelni az ajándékait.)

4. Azok a dolgozók is minősítsék az ételeket, akik (még) esznek belőle! (Azt is érdemes lenne felmérni, hogy hány felnőtt dolgozó fizetett be korábban, és mennyi az utóbbi időben.)

5. Az étkezőkben lévő véleményező füzetnek csak a másolatát kapja meg a szolgáltató, az eredetihez hozzá se férhessenek!

Tisztelettel,

(név és cím a szerkesztőségben)


 
2. 

Kedves Mindenki!

Négy és féléves kisfiam a Gyöngykagyló oviba jár, ahol szintén lecserélték szeptembertől az étkeztetésért felelős céget.

Egész nyáron a nagyszülőknél volt, az óvodakezdés után látványosan lefogyott, ennek ellenére itthon már nem kért enni. Mint kiderült, azért, mert egész nap alig evett valamit és nem kívánta a gyomra az ételt.

Szülői értekezleten az óvónénik azt mondták, ők nem véleményezhetik az ételt, aki kíváncsi rá, mit esznek a gyerekek, az jöjjön be napközben.

Az egyik anyuka, aki egy másik óvodában dolgozik, azt mondta, mivel itt szülői minőségben van jelen, bátran kijelentheti, hogy ez a kaja ehetetlen.

Ezt az óvónénik nem kommentálták, csak annyit jegyeztek meg, hogy a korábbiakhoz képest a gyerekek harmadannyit esznek.

Tudomásom szerint volt olyan iskola, ahol az ízetlen étel problémáját a cég egy kiló cukor és egy kiló só megküldésével orvosolta.

Nem tudom, milyen szempontok alapján került kiválasztásra, amikor a XVIII. kerületből már száműzték, ha minden igaz.

A szülők nagy része hajlandó lenne többet is fizetni a minőségi ételért (ha ez másként nem megoldható),hiszen a gyerekek 8-tól 4-ig az óvodában vannak.

Véleményem szerint ez nem más, mint foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés, aki pedig a szerződést megkötötte, erősen gondolkodjon el a kialakult állapotokon.

Egy aggódó szülő (név és cím a szerkesztőségben)



3. 

Tisztelt Polgármester Úr,

Mivel a városháza facebook portálján a Pensió 17 Kft minapi,
felháborító levelét azzal a kommentárral tették fel, hogy "Az ügyben további tájékoztatást kérhetnek közvetlenül Gajda Péter polgármester úrtól a gajda@kispest.hu e-mail címen keresztül", engedje meg, hogy ne én kérjek tájékoztatást Öntől, hanem én tájékoztassam Önt a Corvin körúti óvodások tegnapi reggelijével kapcsolatban, mely a csatolt fényképen látható, és a wekerlei civilek Kispesti Menzafigyelő oldalára töltötték fel ma (https://www.facebook.com/Kispestimenzafigyelo?fref=ts).
Kérem, tájékoztassa a kerület lakosságát arról, milyen lépéseket
terveznek tenni a szolgáltatóval történő szerződés felbontása érdekében.

Üdvözlettel,

Dr K H G
2 kispesti kisfiú anyukája



4.  

"Tisztelt Polgármester Úr!

Dr. X Y vagyok, kerületi lakos, egy első és egy második osztályos, Kós Károly Általános Iskolába járó kisgyermek édesanyja. Kérem haladéktalan intézkedését a Kós Károly Általános Iskolában ezen
a héten történt közétkeztetési botrányok mielőbbi kivizsgálásával kapcsolatban. A héten a közétkeztetést ellátó cég helyszínre érkező séfje által is ehetetlennek minősített, színét/szagát/állagát tekintve is botrányos minőségű ebédet kaptak az első turnusban ebédelő gyerekek. A második turnusban ebédelők szerencse fiai voltak, ők már a 'csere' mákos tésztát kapták. Az egyik szülőtársamnak írt levelében foglaltakkal egyetértek: a rendkívül gyenge szeptemberi kezdés után javulást figyeltünk meg az ételek minőségében, azonban ez sajnos átmenetinek bizonyult. A sós ételek többségét fokhagymagranulátummal ízesítik az ennek elhagyására irányuló folyamatos kérések ellenére. Ezzel kapcsolatban persze felmerül a kérdés, mit akarnak elnyomni ezzel az egyenízzel, vagy minden receptet a garlic.com-ról vesznek?

Tisztában vagyok vele, hogy ön is kisgyermekes édesapa, így nem kell elmagyaráznom, mennyire fontos, milyen minőségű ételt esznek a gyerekek. Azzal is tisztában vagyok, hogy a menzán elfogyasztott étel
soha nem pótolhatja mindazt a törődéssel-szeretettel teli, otthon elkészített ebédet, amit szombaton és vasárnap tálalok fel nekik, azonban a közétkeztetésben is van egy minőségre vonatkozó minimumkövetelmény, amit bármelyik cég is felelős a közétkeztetésért, teljesíteni kell.

Őszinte leszek: a héten megijedtem, Tisztelt Polgármester Úr. Büdös húst még soha senki nem próbált megetetni a gyerekeimmel. És látom, a szülőtársaim is megijedtek. Anyaként az első reakcióm volt, hogy
kétnapos túlélőtúrára elegendő hidegélelmet csomagoltam a napi háromszori étkezésre befizetett(!) gyerekeimnek. Ez azonban hosszú távon nyilván nem megoldás. Kétségbeesetten gondolkodom. Kérjem meg az egyik anyukatársamat, hogy kísérje át az enyémeket is délben a szemközti bioétterembe? Rendeljünk valamelyik kifőzdéből? Kérjem meg Önt, hogy derítse ki, vajon honnan szerzi be a közétkeztető cég a
húsárut és nézzem meg, a szállító cég neve szerepel-e a közelmúlt húsbotrányairól elhíresült 20 cég neve között? Kezdjek el fenyegetőzni, hogy sajtót hívok (bár semmi ilyen kapcsolatom nem jut most eszembe) 'Romlott húst kapnak a kisiskolások Kispesten' címmel?

Nekem teljesen mindegy, Tisztelt Polgármester Úr, hogy vörös vagy narancssárga többségű bizottság szabadította ránk ezt a közétkeztető céget, a cél az, hogy ha szeméttel próbálják etetni a gyerekeket,
akkor a társaság üzemeltessen inkább szemétlerakó telepet. Lehet, hogy Ön tényleg szerencsés ember, amiért a gyerekei nem kaptak a büdös húsból. Ugyanakkor az is tény, hogy a Kósos tanároknak is másféle ételt akartak adni, mint a Kósos gyerekeknek. Ezek után a tanáraink kérték, hogy nekik is ugyanazt adják, mint a kicsiknek. Érdekes, igaz? Én, ha a munkahelyemen nem jó minőségű ételt kapok, visszaadom, és
visszakérem a pénzem. Szerencsére, ez nem fordul elő, mert egy csupaszív szakácsnénink van, aki még a receptjeit is megosztja velem. Szeretném, ha a gyerekeim is ilyen csupaszív ételeket ehetnének napközben.

Segítő közbenjárását előre is megköszönöm.

Üdvözlettel: dr. X Y


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése