"Először nem vesznek tudomást rólad, aztán kinevetnek, aztán harcolnak ellened, aztán győzöl." Gandhi

2013. január 15., kedd

A Kispesti Civilek a Közétkeztetésért újabb levele a Polgármesterhez

2013. január 9-én a KCK az alábbi levelet küldte Gajda Péternek. Hivatalos választ nem kaptunk, informálisan pedig annyit, hogy 23-án fogunk minderről beszélni. Különben Nagy Péter a Humászolgáltatási Iroda vezetője telefonban nyitottnak mutatkozott a meglátásainkra és elképzeléseinkre. Ezek nagyvonalakban:

- Nem definiált, hogy milyen értékelés kell ahhoz, hogy a szolgáltatás hibás teljesülésnek minősüljön.

- A szerződésből hiányzik, hogy mi tekinthető minőségi, első osztályú teljesítésnek. Véleményünk szerint szükséges lenne felállítani a világos kritériumok rendszerét, mely vezérfonal lehetne az értékelésnél.

- 2013. januárban az intézmények központosított fenntartásával új helyzet teremtődött, mely kihatással van a minőségellenőrzési, teljesítésigazolási jogkörökre is. Információink szerint az intézményvezetők nem írhatnák alá teljesítésigazolásokat. Márpedig ez a hivatal által jelenleg követett (de remélhetőleg átmeneti) új ellenőrzési rendszer alapvetése: az intézményvezetők napi szöveges értékelést írnak a szolgáltatásról, és ezt szignózzák

- Az új monitoring rendszerrel kapcsolatban elképzelhetőnek tartunk egy olyan rendszert, amelyben az étkező intézményi dolgozók anonim módon külön-külön pontozásos skálán értékelik az étel minőségét, és ebből alakul ki egy intézményi összpontszám. A teljesítési igazolás kiadásához az intézményi összpontszámnak valamilyen előre meghatározott értéket kelljen elérnie. Ez a módszer demokratikusabb, és nem helyezi nyomás alá az intézményvezetőket az étkeztető cég részéről. Ezen felül szükség van azon dolgozók véleményének a minőségértékelési rendszerben való megjelenítésére, akik az új szolgáltató megjelenése óta lemondták, illetve a jövőben esetlegesen lemondják az ebédet. Emellett javasoljuk, hogy legyen nyilvános, hogy hány dolgozó fizet elő az intézményben ebédre.

--------------------------------------------


Tisztelt Polgármester Úr!

Sajnálattal értesültünk, hogy az e hét szerdára tervezett közétkeztetési megbeszélés elmarad. Nagy Pétertől úgy értesültünk, hogy az étkeztető cég képviselői számára nem volt alkalmas az időpont, amit kicsit furcsállunk, tekintettel arra, hogy Kispest évi közel egy milliárd forint értékben rendel meg szolgáltatást a cégtől. Azt gondoljuk, hogy ilyen megrendelési volumen esetén elvárható, hogy a vállalkozó igazodjon a kijelölt konzultációs időponthoz.

Mivel január 23-áig még két hét van, ezért úgy gondoljuk, hogy ez az idő elegendő lehet arra, hogy a megrendelői-teherviselői oldal, tehát az önkormányzat és a szülők kialakítsanak egy közös álláspontot a minőség-monitorozás rendszere tekintetében. Véleményünk szerint ebben nincs szükség a Pensió 17 Kft-vel való egyeztetésre, és a 23-i megbeszélés hatékonyságát is az segítené, ha nekünk sikerülne közös álláspontot képviselnünk. Korábban eljuttattuk Önhöz és Nagy Péterhez az ezzel kapcsolatos javaslatainkat, melyek köre az azóta szerzett információink figyelembe vételével bővült. Ezért kérjük, hogy a jövő hét folyamán biztosítson számunkra időpontot, amikor elmondhatjuk álláspontunkat, meghallgathatjuk az Ön és az Önkormányzat véleményét és közös cselekvési tervet dolgozhatunk ki. Emellett szeretnénk átadni Önnek a menzahelyzetről szóló információs füzetünket, az ebédértékelő kérdőíveink összefoglaló értékelését, illetve az 500 aláíró felé közelítő petíciónkat.

Üdvözlettel,
a Kispesti Civilek a Közétkeztetésért

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése